Laureaci Olimpiady Wiedzy i Wartości w Sporcie

Ponad 300 uczniów szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski spotkało się w poniedziałek 10 grudnia 2018 r. w Opolu, by przystąpić do finałowego testu wiedzy o wartościach w sporcie oraz o skokach narciarskich. Uczniowie biorący udział w finale zakwalifikowali się do niego z etapów szkolnych, w których brało udział ponad 100 szkół ponadgimnazjalnych. Wśród laureatów znaleźli się dwaj uczniowie 1LO z klasy 1J: Michał Nosal, KTÓRY ZAJĄŁ 8 MIEJSCE W KONKURSIE i Marek Nowakowski – LAUREAT 28 MIEJSCA. Ponadto w finale brali udział: Szymon Plewa i Paweł Gruszka z klasy 1M, Oliwia Błaszczok z klasy 2B oraz Sandra Gajda i Anna Kacprowicz z klasy 2M. Serdecznie gratulujemy!!! Gala podsumowująca konkurs i wręczenie nagród odbędzie się 18 grudnia w Opolu.

Tematyka konkursu dotyczyła historii skoków narciarskich oraz życiorysów polskich skoczków. Uczestnicy „Olimpiady Wiedzy i Wartości w Sporcie” musieli wykazać się również znajomością życia św. Bernarda z Aosty, patrona narciarzy jak również rożnymi tekstami, w których poruszana została rola sportu papieży: św. Jana Pawła II, Benedykta XVI czy Franciszka. Tegoroczna edycja projektu nawiązuje również do setnej rocznicy odzyskania niepodległości, podkreślając rolę sportu w tym wydarzeniu. Dlatego konkurs ten został objęty ministerialnym patronatem „Niepodległa – stulecie odzyskania niepodległości”. Ten projekt ma nie tylko nauczyć tego co dobre w sporcie, ale też wychować do wartości, które w nim drzemią.

Po etapie finałowym tradycyjnie odbyło się spotkanie z gościem specjalnym, którym w tym roku był mistrz świata i mistrz olimpijski z Sapporo Wojciech Fortuna. Nasz gość bardzo długo po finale rozdawał autografy oraz odpowiadał na indywidualne pytania, a młodzież z wielką radością robiła sobie zdjęcie z legendą skoków narciarskich.

tekst na podstawie sprawozdania konkursu umieszczonego na stronie wk.diecezja.opole.pl opracował ks. Andrzej Glinka

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Wybierz kategorię

%d bloggers like this: