Rafał Brzoska spotkał sińę z licealistami

brzoska2.jpg

27 stycznia odbyło sińę spotkanie z prezesem InPost i absolwentem 1 LO, Rafałem Brzoską. Obecnie jest on jednym z najbogatszych Polaków. Zdradził, w jaki sposób osiągnął sukces i chńętnie odpowiadał na pytania, jak rozkrńęciæ własny biznes. Odwiedził naszych uczniów w ramach cyklu spotkań z wybitnymi absolwentami ZSO.

 

brzoska2.jpg

27 stycznia odbyło sińę spotkanie z prezesem InPost i absolwentem 1 LO, Rafałem Brzoską. Obecnie jest on jednym z najbogatszych Polaków. Zdradził, w jaki sposób osiągnął sukces i chńętnie odpowiadał na pytania, jak rozkrńęciæ własny biznes. Odwiedził naszych uczniów w ramach cyklu spotkań z wybitnymi absolwentami ZSO.

 

Rafał Brzoska własną firmńę założył już jako 22-letni student. Studiował zarządzanie i marketing na Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Razem z kolegą z roku i ze swoją dziewczyną zainwestowali 20 tys. zł oszczńędności w firmńę, którą nazwali Integer.pl.
Początkowo zajął sińę roznoszeniem ulotek. Okazało sińę, że choæ ulotki nie są nowatorskim rynkiem, to można na nich zarobiæ.  Po półtora roku działalności Integer.pl oferował już ich dystrybucjńę we wszystkich miastach wojewódzkich. Firma rozwinńęła sińę tak bardzo, że przejńęła swojego najwińększego konkurenta, spółkńę Fibra-Hallo, a sześæ lat od rozpoczńęcia działalności zadebiutowała na giełdzie, zyskując 21 mln zł na dalszy rozwój.

To pozwoliło Brzosce zacząæ myśleæ o nowym projekcie – alternatywnym operatorze pocztowym. Dziewczyna ze studiów, a wtedy już żona, i nowy wspólnik Brzoski z Fibra-Hallo patrzyli na ten pomysł ze sporym niepokojem. Także rynek nie wierzył w powodzenie projektu. W 2006 r., na miesiąc przed uruchomieniem InPostu, odbyła sińę konferencja Poltrans, na której menedżerowie takich firm, jak DHL, TNT czy Masterlink przekonywali, że nie są w stanie konkurowaæ z Pocztą Polską. Twierdzili, że to zbyt duże koszty, szczególnie w przypadku klientów indywidualnych. Mimo to Brzoska postanowił zaryzykowaæ.

Start InPostu zbiegł sińę ze strajkiem listonoszy Poczty Polskiej, a wińęc konkurencyjnym operatorem zainteresowały sińę wszystkie media. Od razu też InPost nadepnął operatorowi narodowemu na odcisk, bo wpadł na pomysł, jak działaæ na zmonopolizowanym rynku. Warunki wynegocjowane z Brukselą zapewniły Poczcie Polskiej monopol do 2013 r. na dostarczanie przesyłek o wadze do 50 gramów. InPost dostarczał wińęc przesyłki w kopertach dociążonych przez nadawców blaszkami lub notesikiem i zdobywał coraz wińęcej kontrahentów. Poczta zaczńęła wińęc wytaczaæ Brzosce procesy, które ciągną sińę do dziś, ale po niecałych pińęciu latach na rynku InPost ugruntował już swoją pozycjńę. Obsługuje m.in. Polkomtel i Telekomunikacjńę Polską.

¬ródło: http://forsal.pl/

 

dscf0090.jpg

 Foto: www.spotkaniazbiznesem.pl

 

 

Archiwa
%d bloggers like this: