Wyjazd integracyjny 2018

W poniedziałek 1 października 2018 roku, zgodnie z coroczną tradycja naszej szkoły, klasy pierwsze liceum wybrały się na wycieczkę integracyjną.

Już w pierwszy dzień po przyjeździe do Zakopanego, mieliśmy okazję zwiedzić Muzeum Jana Kasprowicza na Harendzie. Był to wyjątkowy i obowiązkowy punkt naszej wycieczki, ponieważ znajduje się tam dom oraz mauzoleum patrona naszej szkoły i jego małżonki Marii. Dzięki niebywałemu zaangażowaniu pani przewodnik, mieliśmy okazję poczuć niezwykłość tego miejsca i zobaczyć jego piękno.

Po wizycie w muzeum, udaliśmy się do Majerczykówki, czyli ośrodka naszego pobytu. Tam czekaliśmy na zakwaterowanie, a następnie na kolację. Później mieliśmy zajęcia z wychowawcą i integrację międzyklasową, gdzie każdy miał okazję powiedzieć coś o sobie swojej klasie. W ośrodku znajdował się również bilard, piłkarzyki oraz cymbergaj, z czego wszyscy mogli skorzystać. Po godzinie 22:00, gdy zapadła cisza nocna, wszyscy bez wyjątku udaliśmy się do łóżek i grzecznie zasnęliśmy oczekując następnego dnia.

Dzięki bardzo dobrze przespanej nocy, każdy z nas bezproblemowo zniósł wczesną pobudkę. O godzinie 8:00 czekało nas śniadanie, natomiast tuż po nim wyruszyliśmy na podbój Doliny Strążyskiej. Pogoda, choć okropna, nie była nam straszna. Chętni mogli przejść się trochę dalej, by zobaczyć mieszczący się nieopodal mały wodospad Siklawica. Niestety, trasa ta mogła wydawać się trochę cięższa, ponieważ wejście i schodzenie utrudniały nam niebywale śliskie od deszczu kamienie. Było jednak warto, ponieważ widoki zachwyciły niejedną osobę. Następnie mieliśmy okazję zobaczyć wystawę poświęconą polskiemu skoczkowi narciarskiemu, ś.p. Stanisławowi Marusarzowi, a wyprawę drugiego dnia zakończyliśmy zwiedzając Sanktuarium M. B. Fatimskiej na Krzeptówkach.

Po kilku godzinach od przybycia do ośrodka, czekał na nas grill i przedstawianie klas. Każda klasa z pewnością przygotowywała się do tego dnia bardzo długo, dzięki czemu efekty były bardzo ciekawe. Między innymi, klasa IM przedstawiła niedługi wierszyk o sobie, natomiast IB zaprezentowała siebie po śląsku. Klasa IMD rozbrzmiewała napisaną przez siebie piosenką.

Kliknij tutaj, aby zobaczyć wiersz wykonany przez klasę 1M

Kliknij tutaj, aby zobaczyć wiersz wykonany przez klasę 1B

Kliknij tutaj, aby zobaczyć piosenkę wykonaną przez klasę 1MD

Po przedstawieniu klas, impreza trwała w najlepsze. Wszyscy wspólnie tańczyli i śpiewali z akompaniamentem gitary. Odbyła się również dyskoteka, na której nie zabrakło belgijki. Po mile spędzonym czasie, wszyscy uśmiechnięci udali się do pokoi, gdzie niestety, trzeba było przygotować się do wykwaterowania nazajutrz.

Następnego i już ostatniego poranka, zjedliśmy śniadanie i opuściliśmy ośrodek. To nie był jednak całkowity koniec wycieczki, ponieważ mieliśmy do zaliczenia jeszcze kilka atrakcji, jak wjechanie na Gubałówkę, gdzie dostaliśmy pół godziny na podziwianie panoramy Tatr. Drugą z atrakcji był zakupowy szał na Krupówkach, gdzie mieliśmy okazję kupić różne pamiątki i przy okazji coś zjeść.

Zadowoleni, uśmiechnięci i zmęczeni kilkoma intensywnymi dniami wycieczki, udaliśmy się do autokaru, by pożegnać świeże, górskie powietrze i powrócić do Raciborza.

Wycieczka minęła niebywale szybko. Według nas, trwała ona zdecydowanie za krótko i powinna trwać przynajmniej jeden dzień dłużej. Niemniej jednak, z pewnością zapisze się ona w naszej pamięci – był to wspaniale spędzony czas, w którym bardzo się ze sobą zżyliśmy i nawiązaliśmy nowe przyjaźnie. Zwiedziliśmy kilka ciekawych miejsc oraz zobaczyliśmy niezapomniane, piękne widoki. Był to również czas, w którym mogliśmy poznać nauczycieli z innej strony, m.in. kibicować im w bilardowym pojedynku.

Podsumowując, wycieczka była bardzo udana.