Categories: Wycieczki

Wycieczka do Zakopanego i Krakowa klasy 1J

W dniach 5-7 czerwca br. odbyła się wycieczka do Zakopanego i Krakowa klasy 1j.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy Zakopane, gdzie stawiliśmy czoła wyzwaniu wspięcia się na Gubałówkę. Następnie mieliśmy okazję pospacerować po słynnych Krupówkach. Na koniec odwiedziliśmy muzeum na Harendzie i mauzoleum naszego patrona – Jana Kasprowicza. Pierwszy dzień wycieczki zakończyliśmy wspólnym ogniskiem. Następnego dnia wyruszyliśmy do Krakowa. Zobaczyliśmy Opactwo Cystersów, oraz przeszliśmy się ulicami Nowej Huty, po drodze wstępując do pięknego Kościoła Matki Bożej Królowej Polski – Arki Pana. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie niezwykle ciekawego Muzeum Krakowa. Udaliśmy się również na Wawel i odwiedziliśmy słynnego Smoka Wawelskiego, a chętni dodatkowo mogli wybrać się na wieczorny spacer po okolicy. Ostatni dzień wycieczki poświęcony był rozwijaniu świadomości kulturowej i religijnej o Żydach w Polsce. Tramwajem dotarliśmy na Kazimierz, do dzielnicy żydowskiej. Tam odbyły się dla nas zajęcia o historii i kulturze żydowskiej w Starej Synagodze. Po krótkim spacerze ulicami Kazimierza zawitaliśmy również do chrześcijańskiej części tej dzielnicy, gdzie obeszliśmy po kolei kościół Parafii Bożego Ciała, kościół Parafii p.w. Św. Katarzyny Aleksandryjskiej i Klasztor Paulinów Na Skałce. Nie mogło się obejść bez spróbowania kultowych zapiekanek na tak zwanym “okrąglaku”. Ostatnim punktem wycieczki było mieszkanie polskiego poety i noblisty Czesława Miłosza, gdzie mogliśmy posłuchać o jego życiu i twórczości oraz zobaczyć sprzęt, na jakim pracował, a nawet przyjrzeć się pierwszym wersjom wiersza ,,Orfeusz i Eurydyka”.

Wyjazd wiele nas nauczył i bardzo nam się podobał.

Roman Szczasny

Recent Posts

Kurs dramy w Dublinie

W dniach 1-6 lipca 2024 r. w Dublinie pani Agnieszka Bedrunka-Ignac, nauczyciel języka angielskiego w…

24 godziny ago

Komunikat dla kandydatów

WAŻNE - ZDJĘCIE DO LEGITYMACJI! Do 18 lipca 2024 r. do szkoły należy dostarczyć podpisane…

4 dni ago

Odbiór świadectw dojrzałości

Drodzy Maturzyści! We wtorek 9 lipca 2024 o godz. 11.30 w sali nr 2 będziecie…

2 tygodnie ago

Druga odsłona wystawy “Dyplomy 2024”

24 czerwca w Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publicznej w Raciborzu otwarto drugą z czterech wystaw…

3 tygodnie ago

Uroczyste zakończenie roku szkolnego

21.06.2024 r. nadszedł czas, aby zakończyć rok szkolny oraz podsumować sukcesy naukowe uczniów nagrodzone świadectwem…

4 tygodnie ago

Refleksje po ogólnopolskim Konkursie Logicznym

13 czerwca 2024 r. na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim im. Jana Pawła II w Lublinie miał…