W pierwszym tygodniu października br. klasa 4Jp wybrała się na kulturalno-rekreacyjną wycieczkę do Warszawy. Zwiedzanie zaczęliśmy od Starego Miasta, skąd barbakanem przeszliśmy do słynnego Pomnika Małego Powstańca, wsłuchując się w słowa przewodnika i opiekuna wycieczki – pana Leszka Radaja – o wojennej historii stolicy i literaturze z tego okresu. Ze szlaku wojny i okupacji Krakowskim Przedmieściem udaliśmy się pod pomnik Bolesława Prusa, znajdujący się tuż przy ulicy, którą główny bohater jego powieści chadzał na Powiśle pomagać warszawskiej biedocie. Po drodze zobaczyliśmy kościół, w którym kwestowała Izabela Łęcka. Odnaleźliśmy kamienicę, w której mieszkał sam Ignacy Rzecki, aby w końcu znaleźć się pod mieszkaniem Stanisława Wokulskiego. Pierwszy dzień wycieczki pozwolił nam przenieść się w samo serce powieści “Lalka” i przybliżyć nam klimat tamtych czasów. Była to naprawdę ciekawa i zapadająca w pamięć lekcja, miłe odstępstwo od szkolnej rutyny. Następny dzień wycieczki rozpoczęliśmy w nowoczesnym Muzeum POLIN, gdzie udaliśmy się na wędrówkę przez 1000 lat historii Żydów polskich – dowiedzieliśmy się, kiedy i w jakich okolicznościach pojawili się w Polsce pierwsi Żydzi, poznaliśmy ich kulturę i obyczaje oraz problemy, z jakimi musieli mierzyć się z powodu szerzącego się antysemityzmu, który swój początek miał już w średniowieczu. Interaktywne wystawy zachwyciły nas formą wizualną i bogactwem treści. Tego dnia nasz warszawski spacer prowadził przez małe i duże Getto oraz inne miejsca związane z dramatem Holokaustu. Wieczór spędziliśmy w Teatrze Narodowym na spektaklu “Ślub” Witolda Gombrowicza. Potężna dawka absurdu, fenomenalna gra aktorska i klimat miejsca, w którym się znajdowaliśmy, pozwolił nam odpocząć po długim spacerze i oczyścić umysł od trudnej emocjonalnie historii II wojny światowej. Był to bardzo inspirujący wyjazd, dzięki któremu nie tylko dowiedzieliśmy się nowych rzeczy, ale i zintegrowaliśmy się jako klasa. Miła atmosfera, piękna pogoda i obcowanie z kulturą – Warszawo, dziękujemy!

Alena Surma 4Jp

Arkadiusz Gałeczka

Published by

Recent Posts

Wystawa “Dyplomy 2024” – projektowanie graficzne

15 lipca w Miejskiej i Powiatowej Bibliotece w Raciborzu miał miejsce wersnisaż trzeciej wystawy prezentującej…

1 godzinę ago

Kurs dramy w Dublinie

W dniach 1-6 lipca 2024 r. w Dublinie pani Agnieszka Bedrunka-Ignac, nauczyciel języka angielskiego w…

1 dzień ago

Komunikat dla kandydatów

WAŻNE - ZDJĘCIE DO LEGITYMACJI! Do 18 lipca 2024 r. do szkoły należy dostarczyć podpisane…

4 dni ago

Odbiór świadectw dojrzałości

Drodzy Maturzyści! We wtorek 9 lipca 2024 o godz. 11.30 w sali nr 2 będziecie…

2 tygodnie ago

Druga odsłona wystawy “Dyplomy 2024”

24 czerwca w Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publicznej w Raciborzu otwarto drugą z czterech wystaw…

3 tygodnie ago

Uroczyste zakończenie roku szkolnego

21.06.2024 r. nadszedł czas, aby zakończyć rok szkolny oraz podsumować sukcesy naukowe uczniów nagrodzone świadectwem…