Categories: GimnazjumWycieczki

70 tysięcy kroków po Pradze

W dniach 11-13 czerwca klasa 2g1 ZSO1 w Raciborzu wraz z opiekunami: p. Magdaleną Myśliwy oraz p. Emanuelą Baron uczestniczyła w wycieczce do Pragi.

Celem wycieczki było pogłębienie naszej wiedzy na temat Pragi oraz wymęczenie nas ?.

W pierwszy dzień zwiedziliśmy praskie wzgórze Wyszehrad z Bazyliką Św. Piotra i Pawła, cmentarzem zasłużonych dla Pragi i całej Republiki Czeskiej. Przechadzając się parkowymi alejkami wysłuchaliśmy najciekawszych legend praskich, które opowiadali niektórzy z nas. Z pełnego tajemnic Wyszehradu przeszliśmy się Nowym Miastem w kierunku dzielnicy żydowskiej – Jozefova. Tu poznaliśmy historie praskiego Golema oraz postać Franza Kafki. Na koniec dnia odbyliśmy rejs łodzią po Wełtawie.

Następny dzień spędziliśmy z panią przewodnik. Przez 6 godzin oprowadzała nas po starej Pradze. Przeszliśmy około 20 kilometrów od klasztoru na Strahowie przez Małą Stronę, Most Karola aż do Rynku Staromiejskiego. Nogi bolały nas niesamowicie, lecz to nie przeszkodziło nam w ponownym wieczornym spacerze po Starówce.

W ostatni dzień podziwialiśmy niesamowicie kontrowersyjne rzeźby Davida Cernego. Następnie poszliśmy do Muzeum Figur Woskowych oraz Muzeum Tortur, żeby za bardzo nie zmoknąć, bo w tym dniu niestety pogoda nas nie rozpieszczała. Oczywiście zobaczyliśmy także wielki Plac Wacława ze słynnym pomnikiem św. Wacława na koniu.

Wycieczka była bardzo udana, dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń, zobaczyliśmy interesujące miejsca, zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć i staliśmy się bogatsi o nowe doświadczenia.

Joanna

Recent Posts

Wystawa “Dyplomy 2024” – projektowanie graficzne

15 lipca w Miejskiej i Powiatowej Bibliotece w Raciborzu miał miejsce wersnisaż trzeciej wystawy prezentującej…

3 godziny ago

Kurs dramy w Dublinie

W dniach 1-6 lipca 2024 r. w Dublinie pani Agnieszka Bedrunka-Ignac, nauczyciel języka angielskiego w…

1 dzień ago

Komunikat dla kandydatów

WAŻNE - ZDJĘCIE DO LEGITYMACJI! Do 18 lipca 2024 r. do szkoły należy dostarczyć podpisane…

4 dni ago

Odbiór świadectw dojrzałości

Drodzy Maturzyści! We wtorek 9 lipca 2024 o godz. 11.30 w sali nr 2 będziecie…

2 tygodnie ago

Druga odsłona wystawy “Dyplomy 2024”

24 czerwca w Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publicznej w Raciborzu otwarto drugą z czterech wystaw…

3 tygodnie ago

Uroczyste zakończenie roku szkolnego

21.06.2024 r. nadszedł czas, aby zakończyć rok szkolny oraz podsumować sukcesy naukowe uczniów nagrodzone świadectwem…