Categories: I LOWycieczki

Drezno w świątecznej odsłonie

Ostatni miesiąc 2023 roku rozpoczęliśmy wycieczką do Drezna. Pierwszego grudnia, skoro świt, wyruszyliśmy w kilkugodzinną podróż. Głównym naszym celem był świąteczny jarmark. Ale być w Dreznie i nie zobaczyć starówki …?

Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od kompleksu pałacowego Zwinger, który stanowi perłę saksońskiego baroku. Następnie udaliśmy się do Galerii Dawnych Mistrzów, gdzie podziwialiśmy najsłynniejsze dzieła włoskiego renesansu.

Po starówce przyszedł czas na nowe miasto. W drodze na Nowy Rynek obejrzeliśmy Fürstenzug – największy – liczący 1 km2 – porcelanowy obraz na świecie, przedstawiający wszystkich władców Saksonii.

Wśród licznych reprezentacyjnych budynków rynku – takich jak Albertinum z Państwowymi Zbiorami Sztuki – najokazalszym jest odbudowany w całości po wojnie kościół protestancki.

Duże zainteresowanie wzbudziło w nas interaktywne Muzeum Higieny, gdzie mogliśmy spojrzeć całościowo na ciało człowieka, jego funkcje oraz postrzeganie go na przestrzeni wieków. Na przygotowanych stanowiskach empirycznie badaliśmy jak działają poszczególne układy ludzkiego ciała. Było to dla nas bardzo cenne doświadczenie.

Wieczorem odwiedziliśmy jarmark świąteczny. Świąteczne specjały, słodkie smakołyki, muzyka, a przede wszystkim ciepły, przyjemny klimat jarmarku sprawiły, że nawet ostry mróz nie był nam straszny.

Do świąt jeszcze daleko, a my już czujemy ich bliskość …

S. Weleda-Krężlewska
Joanna

Recent Posts

Kurs dramy w Dublinie

W dniach 1-6 lipca 2024 r. w Dublinie pani Agnieszka Bedrunka-Ignac, nauczyciel języka angielskiego w…

24 godziny ago

Komunikat dla kandydatów

WAŻNE - ZDJĘCIE DO LEGITYMACJI! Do 18 lipca 2024 r. do szkoły należy dostarczyć podpisane…

4 dni ago

Odbiór świadectw dojrzałości

Drodzy Maturzyści! We wtorek 9 lipca 2024 o godz. 11.30 w sali nr 2 będziecie…

2 tygodnie ago

Druga odsłona wystawy “Dyplomy 2024”

24 czerwca w Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publicznej w Raciborzu otwarto drugą z czterech wystaw…

3 tygodnie ago

Uroczyste zakończenie roku szkolnego

21.06.2024 r. nadszedł czas, aby zakończyć rok szkolny oraz podsumować sukcesy naukowe uczniów nagrodzone świadectwem…

4 tygodnie ago

Refleksje po ogólnopolskim Konkursie Logicznym

13 czerwca 2024 r. na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim im. Jana Pawła II w Lublinie miał…