Praga 2017 – wycieczka gimnazjalistów

27 kwietnia 2017 roku, wczesnym rankiem wyjechaliśmy na wycieczkę do Pragi. Podróż autokarem przebiegła w miłej atmosferze, mimo że trochę się przedłużyła, wszyscy z uśmiechem na twarzy dotarliśmy do stolicy Czech. O 10:00 rozpoczęliśmy zwiedzanie, pierwszym punktem wycieczki było przejście przez romantyczny szlak, zwany Jelení pøíkop. Przechodząc przez leśne korytarze dawnego terenu łowieckiego, dotarliśmy do Katedry św. Wita, która urzekła nas przede wszystkim pięknymi, kolorowymi witrażami. Czytaj więcej…

Zdjęcie grupowe

27 kwietnia 2017 roku, wczesnym rankiem wyjechaliśmy na wycieczkę do Pragi. Podróż autokarem przebiegła w miłej atmosferze, mimo że trochę się przedłużyła, wszyscy z uśmiechem na twarzy dotarliśmy do stolicy Czech. O 10:00 rozpoczęliśmy zwiedzanie, pierwszym punktem wycieczki było przejście przez romantyczny szlak, zwany Jelení pøíkop. Przechodząc przez leśne korytarze dawnego terenu łowieckiego, dotarliśmy do Katedry św. Wita, która urzekła nas przede wszystkim pięknymi, kolorowymi witrażami. Kolejno udaliśmy się na zwiedzanie komnat Zamku Praskiego, zachwyciła nas ich tajemniczość oraz ciekawa historia. Przemierzając dziedziniec zamku dotarliśmy do Katedry św. Jerzego. Następnie odbyliśmy krótki spacer po Złotej Uliczce, dawniej nazywaną Złotniczą, gdyż była prawdopodobnie siedzibą miejscowych złotników. Wszystkie wyżej wymienione miejsca, które odwiedziliśmy mieszczą się w obrębie Hradczan, królewskiej dzielnicy na zachodnim, wysokim brzegu Wełtawy. Po jej zwiedzaniu zeszliśmy starymi schodami zamkowymi, podziwialiśmy przepiękną panoramę miasta, a także zrobiliśmy kilka pamiątkowych zdjęć. Później dotarliśmy do kolejnej, ładnej dzielnicy Pragi, Malá Strana. Jest ona położona u stóp Praskiego Zamku. Przechodząc, zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc i po 30 minutowym spacerze dotarliśmy do Mostu Karola, na Wełtawie, który stanowi jedną z najsłynniejszych atrakcji. Spokojnym krokiem poszliśmy w stronę dzielnicy żydowskiej, zwanej Josefov. Zachwyciła nas piękną, zabytkową starówką. Szczególnie naszą uwagę przykuł, znajdujący się tam Praski zegar astronomiczny oraz Uniwersytet Karola. Po kilkugodzinnym zwiedzaniu, przyszedł czas na odpoczynek. Około godziny 14:00 udaliśmy się na obiad. Potem każdy miał czas na zakup pamiątek oraz spróbowanie tradycyjnych, czeskich przekąsek. O 17:30 wszyscy spotkaliśmy się w miejscu zbiórki i wspólnie udaliśmy się w stronę autobusu. Po drodze widzieliśmy Plac Wacława i gmach Muzeum Narodowego. Po wyczerpującym dniu dotarliśmy do autokaru i o 18:00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Raciborza. Około 23:30 byliśmy już pod szkołą, skąd odebrali nas rodzice.

Myślę, że wycieczka była bardzo udana, Praga nas pozytywnie zaskoczyła. Z chęcią wszyscy wrócimy do tak pięknego miasta.

Aleksandra Waduła [klasa 2g2]

Zdjęcia na Facebooku.

zso1

Recent Posts

Wystawa “Dyplomy 2024” – projektowanie graficzne

15 lipca w Miejskiej i Powiatowej Bibliotece w Raciborzu miał miejsce wersnisaż trzeciej wystawy prezentującej…

4 godziny ago

Kurs dramy w Dublinie

W dniach 1-6 lipca 2024 r. w Dublinie pani Agnieszka Bedrunka-Ignac, nauczyciel języka angielskiego w…

1 dzień ago

Komunikat dla kandydatów

WAŻNE - ZDJĘCIE DO LEGITYMACJI! Do 18 lipca 2024 r. do szkoły należy dostarczyć podpisane…

4 dni ago

Odbiór świadectw dojrzałości

Drodzy Maturzyści! We wtorek 9 lipca 2024 o godz. 11.30 w sali nr 2 będziecie…

2 tygodnie ago

Druga odsłona wystawy “Dyplomy 2024”

24 czerwca w Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publicznej w Raciborzu otwarto drugą z czterech wystaw…

3 tygodnie ago

Uroczyste zakończenie roku szkolnego

21.06.2024 r. nadszedł czas, aby zakończyć rok szkolny oraz podsumować sukcesy naukowe uczniów nagrodzone świadectwem…