Categories: Archiwum

Gimnazjaliści integrowali sińę w Pieninach

W dniach 11-13.10.2016 r. klasy pierwsze gimnazjum przebywały na wycieczce integracyjnej w Pieninach. Dla uczniów była to nie tylko okazja do radosnego przebywania z sobą, ale również czas poznawania pińękna przyrody i historii miejsowości położonych u stóp Pienin. Zapraszamy do przeczytania szczegółowej relacji w rozwinińęciu newsa.

Wczesnym rankiem we wtorek 11 października 2016 roku klasa 1g1 i 1g2 pojechały na wycieczkńę w Pieniny. Celem naszej  wycieczki i zarazem miejscem noclegowym była Niedzica.

Zaczńęliśmy od spaceru po zaporze wodnej na jeziorze Czorsztyńskim, a nastńępnie zwiedziliśmy zamek w Niedzicy, czyli miejsce krńęcenia zdjńęæ do filmu „Janosik” oraz „Wakacje z duchami”.

Kolejnym punktem programu był rejs statkiem po Jeziorze Czorsztyńskim. Mimo deszczu podziwialiśmy przepińękną panoramńę pasma górskiego Pienin w jesiennej scenerii oraz majestatyczne ruiny starego zamku w Czorsztynie.

Kolejny dzień pod wzglńędem pogody okazał sińę nieco łaskawszy, jednak nie na tyle, żeby pójśæ w góry. Poznaliśmy okolice Niedzicy od nieco innej strony. Interesującą atrakcją turystyczną, od której zaczńęliśmy kolejny dzień naszej wycieczki, była cerkiew w miejscowości Jaworki, bńędąca obecnie kościołem katolickim. Cerkiew na tym terenie to pozostałośæ po Rusinach, którzy zamieszkiwali te tereny.  Naszą uwagńę skupił odrestaurowany ikonostas, który tworzą rzńędy ikon.

Dalej udaliśmy sińę do rezerwatu Biała Woda. Rezerwat powstał tu w tym miejscu, aby chroniæ pozostałości po wsi łemkowskiej, a także niezwykłą florńę i faunńę. Niewątpliwymi atrakcjami były Pienińska Niagara, Skałka Sfinksa oraz spacerujące wolno krowy rodem z Alp. Spacer po rezerwacie okazał sińę doskonałą okazją do rozmów.

Podziwiając zakątki przełomu Dunajca udaliśmy sińę dalej w trasńę drogą Pienińską, czyli jakieś 10 kilometrów wzdłuż Dunajca. Na trasie odwiedziliśmy Pawilon Edukacyjny Pienińskiego Parku Narodowego zawierający ekspozycjńę pt. „Ekosystemy leśne Pienin”. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy w dalszą drogńę. Po około czterech godzinach wńędrówki dotarliśmy do Czerwonego Klasztoru, a tam czekał już na nas autokar. W samą porńę, ponieważ zaczął padaæ deszcz.

Mimo niepogody i zmńęczenia wieczorem bawiliśmy sińę na dyskotece.

Atrakcją ostatniego dnia była Szczawnica, znany kurort pieniński. Spacerując przepińękną promenadą dotarliśmy do Pijalni Wód Mineralnych. Każdy mógł degustowaæ wody lecznicze – nam najbardziej smakowała Helena! Na koniec został jeszcze zakup pamiątek i do domu!

zso1

Recent Posts

Wystawa “Dyplomy 2024” – projektowanie graficzne

15 lipca w Miejskiej i Powiatowej Bibliotece w Raciborzu miał miejsce wersnisaż trzeciej wystawy prezentującej…

20 godzin ago

Kurs dramy w Dublinie

W dniach 1-6 lipca 2024 r. w Dublinie pani Agnieszka Bedrunka-Ignac, nauczyciel języka angielskiego w…

2 dni ago

Komunikat dla kandydatów

WAŻNE - ZDJĘCIE DO LEGITYMACJI! Do 18 lipca 2024 r. do szkoły należy dostarczyć podpisane…

5 dni ago

Odbiór świadectw dojrzałości

Drodzy Maturzyści! We wtorek 9 lipca 2024 o godz. 11.30 w sali nr 2 będziecie…

2 tygodnie ago

Druga odsłona wystawy “Dyplomy 2024”

24 czerwca w Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publicznej w Raciborzu otwarto drugą z czterech wystaw…

3 tygodnie ago

Uroczyste zakończenie roku szkolnego

21.06.2024 r. nadszedł czas, aby zakończyć rok szkolny oraz podsumować sukcesy naukowe uczniów nagrodzone świadectwem…