Gimnazjaliści integrowali sińę w Pieninach

Obrazy newsów: pieniny_2016_news.jpg

W dniach 11-13.10.2016 r. klasy pierwsze gimnazjum przebywały na wycieczce integracyjnej w Pieninach. Dla uczniów była to nie tylko okazja do radosnego przebywania z sobą, ale również czas poznawania pińękna przyrody i historii miejsowości położonych u stóp Pienin. Zapraszamy do przeczytania szczegółowej relacji w rozwinińęciu newsa.

Obrazy newsów: pieniny_2016_news.jpg W dniach 11-13.10.2016 r. klasy pierwsze gimnazjum przebywały na wycieczce integracyjnej w Pieninach. Dla uczniów była to nie tylko okazja do radosnego przebywania z sobą, ale również czas poznawania pińękna przyrody i historii miejsowości położonych u stóp Pienin.

Wczesnym rankiem we wtorek 11 października 2016 roku klasa 1g1 i 1g2 pojechały na wycieczkńę w Pieniny. Celem naszej  wycieczki i zarazem miejscem noclegowym była Niedzica.

Obrazy newsów: pieniny_2016_01.jpg

Zaczńęliśmy od spaceru po zaporze wodnej na jeziorze Czorsztyńskim, a nastńępnie zwiedziliśmy zamek w Niedzicy, czyli miejsce krńęcenia zdjńęæ do filmu „Janosik” oraz „Wakacje z duchami”.

Obrazy newsów: pieniny_2016_02.jpg

Kolejnym punktem programu był rejs statkiem po Jeziorze Czorsztyńskim. Mimo deszczu podziwialiśmy przepińękną panoramńę pasma górskiego Pienin w jesiennej scenerii oraz majestatyczne ruiny starego zamku w Czorsztynie.

Obrazy newsów: pieniny_2016_03.jpg

Kolejny dzień pod wzglńędem pogody okazał sińę nieco łaskawszy, jednak nie na tyle, żeby pójśæ w góryFrown. Poznaliśmy okolice Niedzicy od nieco innej strony. Interesującą atrakcją turystyczną, od której zaczńęliśmy kolejny dzień naszej wycieczki, była cerkiew w miejscowości Jaworki, bńędąca obecnie kościołem katolickim. Cerkiew na tym terenie to pozostałośæ po Rusinach, którzy zamieszkiwali te tereny.  Naszą uwagńę skupił odrestaurowany ikonostas, który tworzą rzńędy ikon.

Obrazy newsów: pieniny_2016_04.jpg

Obrazy newsów: pieniny_2016_06.jpg

Dalej udaliśmy sińę do rezerwatu Biała Woda. Rezerwat powstał tu w tym miejscu, aby chroniæ pozostałości po wsi łemkowskiej, a także niezwykłą florńę i faunńę. Niewątpliwymi atrakcjami były Pienińska Niagara, Skałka Sfinksa oraz spacerujące wolno krowy rodem z Alp. Spacer po rezerwacie okazał sińę doskonałą okazją do rozmów.

Obrazy newsów: pieniny_2016_07.jpg

Podziwiając zakątki przełomu Dunajca udaliśmy sińę dalej w trasńę drogą Pienińską, czyli jakieś 10 kilometrów wzdłuż Dunajca. Na trasie odwiedziliśmy Pawilon Edukacyjny Pienińskiego Parku Narodowego zawierający ekspozycjńę pt. „Ekosystemy leśne Pienin”. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy w dalszą drogńę. Po około czterech godzinach wńędrówki dotarliśmy do Czerwonego Klasztoru, a tam czekał już na nas autokar. W samą porńę, ponieważ zaczął padaæ deszcz.

Mimo niepogody i zmńęczenia wieczorem bawiliśmy sińę na dyskotece.

Obrazy newsów: pieniny_2016_08.jpg

Atrakcją ostatniego dnia była Szczawnica, znany kurort pieniński. Spacerując przepińękną promenadą dotarliśmy do Pijalni Wód Mineralnych. Każdy mógł degustowaæ wody lecznicze – nam najbardziej smakowała Helena! Na koniec został jeszcze zakup pamiątek i do domu!