Categories: Archiwum

Jarmark Bożonarodzeniowy w Wiedniu

Relacja z wyjazdu wraz ze zdjńęciami w rozwinińęciu newsa.

12 grudnia 2014 grupa uczniów naszej szkoły brała udział w jednodniowej wycieczce do Wiednia. Do Wiednia dojechaliśmy nad ranem, gdzie spotkaliśmy sińę z naszą przewodniczką panią Małgorzatą, aktorką, pochodzącą z Polski, ale mieszkającą w Wiedniu od 30 lat. Razem z panią Małgorzatą poznaliśmy historie domu Hundertwassera, w którym nie ma żadnych równych linii, ani kątów prostych, a każde mieszkanie ma swój własny, indywidualny kolor oraz zamku Belveder.

Nastńępnie zrobiliśmy spacer od Hofburga – zimowej rezydencji Habsburgów, przechodząc obok kościoła Augustianów, w którym wszyscy Habsburgowie otrzymali chrzty i śluby. Jan III Sobieski dzień po wygranej bitwie pod Wiedniem, pod nieobecnośæ cesarza, wszedł do kościoła Augustianów, intonując Te Deum. Do dziś na ścianie kościoła wisi tablica upamińętniająca to wydarzenie. Swój spacer kontynuowaliśmy w kierunku ulicy Graben, na której znajduje sińę barokowa kolumna świńętej Trójcy, upamińętniająca ofiary dżumy z 1679. Nastńępnie zwiedziliśmy z zewnątrz niepozorny kościół św. Elżbiety, który jest głównym kościołem Zakonu Krzyżackiego, po czym udaliśmy sińę pod Katedrńę św. Szczepana, której niestety nie mogliśmy zwiedziæ od wewnątrz, gdyż akurat trwała w niej msza. Nastńępnym punktem naszej wycieczki było zwiedzenie zamku Schönbrunn – kolejnej rezydencji Habsburgów, tym razem letniej. Zwiedzając zamek, poznaliśmy historińę wiążącą sińę z jego komnatami i osobami, które w nich przebywały i je zamieszkiwały. Gwoździem programu wycieczki był pobyt na Jarmarku Bożonarodzeniowym, który już z dala przyciąga ludzi swoim bajkowym oświetleniem i wspaniałą mieszanką zapachów świątecznych. Na każdym kroku można było zakupiæ tradycyjne wypieki, czy też inne potrawy i ogrzaæ sińę gorącym napojem. Kto chciał zakupiæ pamiątkńę, na pewno miał ku temu sporo sposobności, gdyż spacerując po jarmarku, można było napotkaæ mnóstwo stoisk z bombkami, świeczkami i innymi ozdobami świątecznymi. Atmosfera panująca na jarmarku, jak i w całym Wiedniu z pewnością każdego wprawiła w dobry nastrój, a świńęta Bożego Narodzenia stały sińę dla każdego jeszcze bardziej wyczekiwanymi dniami.

Sandra Mikołajec

zso1

Recent Posts

Wystawa “Dyplomy 2024” – projektowanie graficzne

15 lipca w Miejskiej i Powiatowej Bibliotece w Raciborzu miał miejsce wersnisaż trzeciej wystawy prezentującej…

22 minuty ago

Kurs dramy w Dublinie

W dniach 1-6 lipca 2024 r. w Dublinie pani Agnieszka Bedrunka-Ignac, nauczyciel języka angielskiego w…

1 dzień ago

Komunikat dla kandydatów

WAŻNE - ZDJĘCIE DO LEGITYMACJI! Do 18 lipca 2024 r. do szkoły należy dostarczyć podpisane…

4 dni ago

Odbiór świadectw dojrzałości

Drodzy Maturzyści! We wtorek 9 lipca 2024 o godz. 11.30 w sali nr 2 będziecie…

2 tygodnie ago

Druga odsłona wystawy “Dyplomy 2024”

24 czerwca w Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publicznej w Raciborzu otwarto drugą z czterech wystaw…

3 tygodnie ago

Uroczyste zakończenie roku szkolnego

21.06.2024 r. nadszedł czas, aby zakończyć rok szkolny oraz podsumować sukcesy naukowe uczniów nagrodzone świadectwem…